Мила Попнеделева - Генова

Мила Попнеделева - Генова

вторник, 9 февруари 2010 г.

Изложба "Жирафски работи" по повод представянето на книгата ми "Шумоленето",галерия Арт алея, София 31.10 2009г.

"Жирафски Работи" галерия Арт Алея, град София
Мила Попнеделева- Генова  и сина и Боби
представят чрез обща изложба  книгата си "Шумоленето"
"Основната идея на детската книга "Шумоленето" е да помогне на децата да не се боят от тъмното. От сина ми разбрах, че най страшното нещо за него са сенките и шумовете вечер.
В желанието си да му помогна да преодолее този си страх аз измислих тази приказка.
Надявам се тя да помогне и на други дечица да видят красивото в тъмното.
 Аз много обичам игрите на въображението, както когато гледаме облаците и си представяме различни красиви неща. Затова и реших да подскажа на децата , че същата игра може да се играе и вечер със сенките  и шумовете. И вместо страшни да си фантазират хубави неща.
Главният герой в книжката е един малък и симпатичен жираф.
И понеже действието в книгата се развива в неговата стая, аз превръщам пространството в галерията , където представям книгата в една истинска  и при това най- жирафска детска стая.
Изложбата затова и се нарича "Жирафски работи".
Още от улица "Гладстон" ви посреща табалка "Към Жирафската къща" и следи от кални жирафски копитца ви въвеждат в галерия Арт Алея.
В галерията ви посрещат със сладко от портокали , правено от Мама Жираф с един истински жирафски майсторлък в сладкарството.
Влизате в стаята на нашият герой Жири и разглеждате картините с жирафи нарисувани от мен и Боби, закачени като рисунки в детска стая. Там са и играчките на Жири, керамични жирафчета. Там са и книжките с жирафи.
Гордо виси и старовремският портрет на Баба Жираф с перлено колие.
Само моля ви, внимавайте да не се оплетете в семейното жирафско пране с детски жирафски дрешки, което виси от простора.
Има и прожекция на която аз и сина ми Боби разказваме нашата жирафска приказка.
Пред жирафският телевизор на малко жирафско столче, всеки посетител може да седне удобно  и да я изслуша.
Огромна е заслугата на сина ми за изложбата, той нарисува най- великолепните рисунки на жирафи с неподправеното си детско въображение."
Мила Попнеделева - Генова